zondag 11 december 2011

Death Valley National park Californië





20 september



We bezoeken the





Death Valley National Park in Californië.
Het is één van de heetste plekken op aarde en wordt
gekenmerkt door zijn pastelkleurige golvende
duinlandschap  waar zo goed als niets leeft.






























 Lucky Luke (  Richard) :-)))








 Het begin van de zoutvlakte...

















Sea Level


Poeh!.... 44 graden...... en heet
op de zoutvlakte




















  In the middle of nowhere een pleisterplaats waar je kunt
winkelen, eten en drinken,  overnachten enz..









We sluiten deze dag af in  Las Vegas met een dinerbuffet


En  we krijgen weer een show
van , licht ,nevel,water


en  veel vuur geserveerd


De Tour gaat verder naar de Fremont street











Kijk wat er gebeurt als we even moeten wachten
voor het stoplicht.
  een klein stukje film  die  weergeeft wat wat we zagen .

Zelfs onze reisleider viel bijna van zijn stoel :-)))
Let op de * rollon-media vrachtwagen*









De  Light Show on Fremont Street in downtown
is een   belevenis .
Een pas getrouwd stel dat hier  feest komt vieren
:))


 Live muziek













Dan breekt het spektalel los als the light show begint.


Over de hele straat barst de  muziek los boven onze hoofden
en miljoenen lichtjes gaan aan.



Laat in de avond verlaten we dit circus van pret en vertier
om morgen de natuur van west Amerika te bewonderen.



4 opmerkingen:

  1. het contrast tss de rust van death valley en de drukte op fremont street kan haast niet groter zijn, ajeetje!

    dat de hitte op zo'n zoutvlakte ondraaglijk kan zijn heb ik ooit zelf mogen ervaren. zelfs mijn longen stonden toen bijna in brand. :-)

    zo'n rijdende reclame is helemaal te gek? :-D

    stel je voor dat elk voertuig zo zou beginnen rondrijden? ;-)
    mss dat de files dan eindelijk plezant gaan worden? :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja...ik kan me alles nog goed herinneren
    EEen feest van herkenning
    Alhoewel ik z`n rijdende filmtruckreclame nog nooit gezien had
    Heerlijk dat contrast van het ene naar het andere uiterste.
    Voor de volgende toer zit ik weer klaar, hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom helemaal tot rust van de eerste serie wat een schitterende foto's heb je daar gemaakt.
    Het contrast met de avondtour geef je hier goed weer met je kleurrijke foto's,het was me weer een waar genoegen om dit te mogen aanschouwen.
    Groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je rolt hier van de ene verbazing in de andere verrassing. Het moet geweldig zijn om dat indrukwekkende gebied te doorkruisen.
    "Zabriskie Point" toch nog eens kijken of die film op DVD te krijgen is, ik herinner me prachtige beelden van die omgeving met muziek van Pink Floyd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen